19 mar 2014

Omlet z kurczakiem i warzywami w sosie czosnkowym

Od niedawna zaczęłam robić omlety, a już zostałam ich wielką fanką ;) Można je wykonywać na wiele sposobów: na słodko, na ostro, z mięsem, z warzywami, a nawet bez niczego smakują dobrze ;) Dziś przychodzę do Was z wersją z kurczakiem, warzywami i sosem czosnkowym. Tutaj możecie zobaczyć wersję z mięsem mielonym :)



Składniki:
- pierś z kurczaka
- pół papryki
- garść kukurydzy
- pół cebuli
- feta
- czosnek granulowany
- ostra i słodka papryka
- przyprawa do kurczaka
- pieprz
- sól
- masło
- 4 jajka
- 100 ml mleka
- 5/6 łyżek mąki pszennej
do sosu:
- jogurt
- majonez
- 4 ząbki czosnku
- zioła prowansalskie



Sposób przygotowania:

  • w miseczce mieszamy jogurt, majonez, zioła prowansalskie i posiekany lub przeciśnięty przez praskę czosnek. Mieszamy i odstawiamy do lodówki
  • pierś z kurczaka myjemy, oczyszczamy i kroimy w kostkę, a następnie doprawiamy czosnkiem, papryką słodką i ostrą, pieprzem i przyprawą do kurczaka
  • przygotowane mięso smażymy na maśle do czasu, aż się zarumieni
  • cebulę, paprykę i fetę kroimy w kostkę
  • w misce mieszamy jajka, mleko i mąkę. Doprawiamy pieprzem i solą (konsystencja powinna być płynna, ale spieniona)
  • cebulę, paprykę i fetę dosypujemy do miski i dodajemy kukurydzę
  • zalewamy usmażonego kurczaka na patelni przygotowaną masą i czekamy aż omlet się zetnie (należy nalewać niedużą ilość ciasta inaczej omlet będzie z wierzchu surowy. Jeśli coś takiego się stanie, można omlet odwrócić na drugą stronę


Smacznego ;)


PODPIS 
  Photobucket Photobucket Photobucket

14 komentarzy:

  1. dawno nie robiłam omletów, muszę wypróbować Twój przepis

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie :-) Koniecznie do wypróbowania :-) Ale coś czuję, że całego omleta to chyba bym nie zjadła, bo dla mnie omlet już sam w sobie jest mega sycący :-) A w niedzielę też robiłam omlety, ale z serem i szynką :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak, jest bardzo sycące ;) Nawet mój P. nie mógł zjeść go do końca :)

      Usuń
    2. To my chyba jednego na pół zjemy ;-)

      Usuń
  3. o kurde, super pomysł :D muszę spisać i wypróbować :D dla siebie bez kurczaka, a dla reszty domowników z :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Głooooooooooodna się zrobiłam!:) Białe mięso jest dla mnie najlepsze, co prawda jem raz w tygodniu, ale wolę od czerwonego:)

    OdpowiedzUsuń
  5. wejdę do Ciebie i jestem głodna :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Taak, a potem pozostaje tylko modlić się do posiłku.. by kalorie poszły w biust, a nie w biodra ;P

    OdpowiedzUsuń
  7. Też gustuję w omletach - ulubiona wersja, omlet z cukinią :) Pychotka!

    OdpowiedzUsuń
  8. przepysznie to wygląda
    i bardzo ciekawy twoj blog (obserwuje)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).